Klara Teoretiska Gymnasium Malmö

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium i Malmö! Vi coachar dig att nå dit du vill utifrån dina drömmar och ambitioner – så att du kan nå din fulla potential!

Elever umgås i skolans gemensamma lokaler

Om KLARA Malmö

Vi vill väcka din nyfikenhet, ditt samhällsengagemang och ge dig de bästa möjligheterna för vidare studier. Allt utifrån ett globalt perspektiv med fokus på hållbarhet i alla led. Vi rustar dig för en värld av möjligheter – så att du kan göra skillnad.

Följ oss

Följ oss på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Ett mer hållbart gymnasium

• Högskoleförberedande

På Klara Teoretiska Gymnasium Malmö får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

• Hållbarhet för framtiden

På Klara Teoretiska Gymnasium Malmö ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

• Med ett globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på Klara Teoretiska Gymnasium Malmö ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Våra gymnasieprogram

På Klara Teoretiska Gymnasium Malmö erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig förberedelserna som krävs för att studera vidare på universitet och högskola.

Se alla nyheter