Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan

Välkommen till oss! Vill vi väcka din nyfikenhet, ditt samhällsengagemang och ge dig möjligheter att lyckas. På Klara Teoretiska Gymnasium Postgatan gör vi aktiva val för en bättre värld.

Elever i ett klassrum

Om KLARA

Vi förbereder våra elever för universitetet och vår tids stora utmaning. Som elev på Klara Teoretiska Gymnasium Postgatan får du växa som person och får en chans att engagera dig i frågor menade att göra vår värld lite bättre. Vi är stolta över att vara både certifierad Amnesty Skola och FN-skola. Våra elever har också möjligheten att åka utomlands på en studieresa.

Följ oss

Följ oss gärna på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Ett mer hållbart gymnasium

• Högskoleförberedande

På Klara Teoretiska Gymnasium får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

• Hållbarhet för framtiden

På Klara Teoretiska Gymnasium ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

• Med ett globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på Klara Teoretiska Gymnasium ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Våra gymnasieprogram

På Klara Teoretiska Gymnasium Postgatan erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig förberedelserna som krävs för att studera vidare på universitet och högskola.

Se alla nyheter